Castelmezzano en de Amalfi kust

28 juli 2017 - Castellammare di Stabia, Italië

Vanmorgen ging de wekker om 7.30 uur. Gauw alles inpakken, eten en de auto weer inpakken. Dat laatste is vooral weer passen en meten.

De eigenaren incl. zoon komen langs en we kletsen nog wat, na een stevig afscheid worden we uitgezwaaid en rijden we richting Castelmezzano.

We gaan de snelweg af, en kronkelen een klein stukje. Pas op het laatste moment zie je het stadje tegen de rosten aangeplakt zitten! Wauw! Schitterend! Het is vrij druk, we kunnen parkeren op de publieke parkeerplaats of op een privé parkeerterrein, kosten €2,- per dagdeel. Die keuze is gauw gemaakt. Met 30 graden of meer sparen we liever de kids zodat we heerlijk rond kunnen dwalen in het stadje.

Dat laatste doen we dan ook. We drinken een bak koffie en eten er eens een heerlijk gebakje bij. Daarna gaan we verder. We lopen een eind omhoog daar waar je met een baan 'afgeschoten' kan worden naar de overkant. Dat gaat echt hard, wij blijven liever met beide benen op de grond.....

Langzaam aan lopen we terug, bij een bakkertje halen we nog even de gefrituurde broodjes met een vulling van ham, mozarella en tomaat. Deze zijn we nooit tegen gekomen in Toscane of Le Marche, maar hier is het een specialiteit.

De route rijdt heerlijk vlot, tot Salerno. Wanneer we de snelweg willen blijven volgen komen we in een urenlange file volgens navigatie. Omdat we toch te vroeg zijn voor ons appartement besluiten we om de Amalfi-kust 'even' te gaan rijden. Dat even ging niet helemaal op. Je rijdt in 1 lange file kronkel de kronkel. Uiteindelijk zitten Sarah en ik allebei met een bakje met inhoud op schoot... Zodra we eraf kunnen gaan we eraf. Rond 15.00 uur komen we aan bij ons appartement.

Het laatste huis aan de straat. Het huis is goed bewaakt, overal hangen camera's, en met 3 honden erbij moet dat wel goed komen.

Dan ons appartement, het app. is ruim en prima, een bank erbij zal een goede aanvulling, maar het balkon met het fenomenale uitzicht, het mooiste uitzicht wat we ooit op een accommodatie gehad hebben! Wij hebben zicht op het strand van Castellammara met uiteraard ook de zee, de Vesuvius recht voor ons, met daarvoor Pompeï, en Napels als achtergrond decor.

We installeren ons, eten en leggen de kids op bed. Als we 's avonds heerlijk op ons balkon een boekje zitten te lezen komt er opeens een vrachtwagen vol vuilnis aanrijden. De poorten naar (wij dachten een boomgaard) gaan open en de vrachtwagen rijdt er doorheen. Ik verwacht dat hij het pad uit gaat rijden, maar er worden wat takken opzij gehaald en er blijkt een weg naar boven te lopen de berg op!! Niet veel later wordt er een fikkie gestookt. De vuilnis is weer verdwenen.... De uitgebreide bewaking van dit huis is opeens volkomen terecht en duidelijk. Morgen Pompeï!