Da Gigi e Titty - Ferrandina

22 juli 2017 - Matera, Italië

Vanmorgen helaas geen uitslapen maar om 7.30 uur aan een heerlijk ontbijt. We genieten ervan, het is goed geregeld hier!

UIteindelijk maken we nog een aantal foto's van de Ferrari auto in het hotel en alle leuke accessoires. Jesse en Sarah willen overal mee op de foto.

We rijden de snelweg op richting Bologna. We wisten van een eerdere reis dat er een snelweg parallel langs de snelweg loopt, met alle op en afritten. Helaas we pakken de verkeerde en doen over de eerste 35 km. ruim 3 uur. En we moeten nog 800 km.....

Het is niet anders. Wanneer het verkeer eenmaal weer op gang komt kunnen we gelukkig de gehele rit goed doorrijden. Relax rijden met lange stops zitten er helaas hierdoor niet meer in. We rijden het eerste deel tot Foggia langs de kust, schitterend!

Overal is te zien dat er een extreme droogte heerst, veel bermbranden geweest. Na Foggia komt er een melding op de borden dat er bosbranden zijn, we rijden letterlijk tussen de bermbranden door. Wanneer we eenmaal van de snelweg afgaan richting Matera worden de wegen wel erg slecht.... De navigatie houdt van toeristische wegen merken we steeds meer :-( Hoe dichter we bij onze bestemming komen hoe meer bosbranden we zien, de blushelikopters vliegen af en aan.... Gelukkig de heuvels over niets meer van te zien.

Rond 18.00 komen we aan in Ferrandina. We rijden eerst naar de glutenvrije supermarkt, Omdat we een tent en alle benodigdheden bij ons hebben, hebben we niet veel glutenvrij eten voor Jesse mee kunnen nemen. De oplossing was deze glutenvrije supermarkt. We doen de boodschappen, ruim voldoende te krijgen dus weer een zorg minder.

Dan is het tijd op Gig en Titty te bellen. Ze wonen in het dorp, en rijden voor ons uit naar hun oude huis in de bergen. Wat een plek! De eigenaren spreken geen woord engels maar het doet er niet toe. De boodschap is helder welkom! De zelfgebakken koekjes stonden klaar. We spreken af dat hun zoon 's avonds nog even langs komt, hij spreekt wel vloeiend engels. Ontzettend compleet huisje, met tafelvoetbalspel etc. en een prachtig uitzicht!

Later besluiten we om de zoon toch even af te bellen, we zijn moe, de kids ook we willen eerst slapen.