Zaterdag Tbilisi - Amsterdam

15 augustus 2016 - Tbilisi, Georgië

De dag begon vroeg vanmorgen. Om 1.30 uur had Sarah geen zin meer om te slapen. Ze wou een fles melk. Tja die had ik nou net een uur daarvoor nog aan haar gegeven, en meer melk had ik  niet meer. Ondertussen kleden wij ons rustig aan en maken om 2.30 uur Jesse wakker. We pakken de koffers in en om 2.40 uur horen we de taxi al aankomen. Jan Dirk sjouwt alles naar de taxi. In de kofferbak gaat het weer niet passen, dus de koffers op de achterbank, Sarah bij mij op schoot en Jesse bij Jan Dirk.

We nemen afscheid van de eigenaresse van Marcos Hotel en geven haar de klompjes als souvenir uit NL. Ze was ook opgestaan om ons gedag te zeggen! De taxi brengt ons in 5 minuten naar de luchthaven. Er staat een file voor de luchthaven!

Doordat Tbilisi geen grote doelgroep heeft, vliegen nagenoeg alle luchtvaartmaatschappijen alleen 's nachts op Tbilisi. Overdag is het er heel rustig. We hebben een hoop bagage en de karretjes zijn op. Gelukkig zijn een paar reizigers die weinig hebben, maar wel een kar, zo aardig om aan ons de kar te geven.

Oké, even de bagage afgegeven.... Nou niet even. Wat een enorme rij, en er zit echt geen gang in! Sarah doet het eerste uur nog aardig mee, maar daarna is het totaal op. De schreeuwt alles bij elkaar, maar het helpt niet. Na een 1.45 uur kunnen we eindelijk de bagage afgeven.

We lopen gelijk al naar boven waar het boarden al begint. Wij kopen nog snel even wat water en wat M&M's voor de kids. We wachten nog even met instappen, de kids kunnen nu nog even flink rennen, straks moeten ze toch echt bijna 5 uur stil zitten. Uiteindelijk moeten we er toch echt in.

Ik zet gelijk een filmpje op, en Sarah horen we de eerste 2 uur niet meer. Jesse speelt ook heerlijk. Sarah presteert het om 2x een flinke poepluier te doen. Elke keer verschoon ik haar gelijk, maar de mensen hoeven niet te raden wat ze gedaan heeft :-)

De rest van de tijd doen de kinderen het ook super! Ze zijn een tijdje zoet met kleuren, daarna kleien, foto's kijken, stickers plakken enz. Ruim een half uur voor het landen moet iedereen alles al opruimen en in de gordels. Omdat ik toch echt een feestje ga krijgen met Sarah als ze in de gordels moet wacht ik nog even. Als ik merk dat we toch echt gaan dalen moet ze in de gordels. Ze klimt er direct uit, dan maar in de houdgreep op schoot, begeleid met een luid gekrijs!

De landing gaat verder soepel. We doen rustig aan met uitstappen, en als we bij de bagageafgifte aankomen gaat de band net draaien. Ondertussen belt Jan Dirk de Valet Parking. Ze komen eraan met de auto. Als we onze bagage hebben moeten we naar hal 3, deur A daar wordt onze auto naar toegebracht. We hoeven niet ver te lopen. Dan mogen we nog een tijdje wachten, en wat is het hier koud! Het duurt vrij lang, zeker 20 minuten. Er zijn flink wat extra controles waardoor het zo lang duurde. Iedere auto wordt voor de luchthaven gecontroleerd, waardoor er een file is ontstaan. We zien het inderdaad als we wegrijden.

Om 10.30 zijn we weer thuis. We hebben echt een topvakantie gehad!