Vrijdag Kazbegi - Tblisi

12 augustus 2016 - Tbilisi, Georgië

De laatste dag van onze vakantie is alweer aangebroken... Sarah had vannacht niet zoveel zin om te slapen, dus we werden een beetje brak wakker. Om 8.30 zaten we weer aan een heerlijk ontbijt. Om 9.15 uur namen we met een dikke knuffel afscheid van de eigenaresse. Voor de lunch hoeven we ons geen zorgen te maken vandaag, want we hebben een heel pakket meegekregen.

Gisterenavond hadden we het nog even kort over de trucks die hier in zo'n enorme lange rij voor de grens staan te wachten. Wat blijkt, ze staan hier meestal minimaal 2 weken of meer te wachten. Er worden maar 10 tot 15 vrachtwagens per dag doorgelaten aan de grens, door Rusland. En dan te bedenken dat dit de doorvoerroute is vanuit Azerbeidzjan, Armenië, Turkije en Georgië. In de zomer loopt dit soms op tot 4 weken.

De route die we vandaag rijden hebben we al een keer heen gedaan, dus het was veel bekends, maar nu alleen met een strak blauwe lucht. We genieten van de uitzichten en taferelen onderweg, maar rijden direct door naar Tbilisi.

Daar aangekomen kunnen we gelukkig gelijk in onze kamer. Prima kamer, 2 km. vanaf het vliegveld. We eten gauw wat en gaan allemaal even plat. Sarah slaapt heerlijk gelukkig. Jan Dirk gaat alvast even kijken of hij een wasstraat o.i.d. kan vinden om de auto te laten wassen, dat lukt. Hij ziet er weer blinkend uit!

Het is hier 42 graden, we hebben er allemaal geen zin meer in om nog de stad in te gaan. Jan Dirk gaat om 16.00 uur de auto inleveren en loopt daarna naar de McDonald's, en daarna pakt hij een taxi richting ons hotel. Jesse is er deze vakantie wel wat slecht vanaf gekomen met zijn dieet. Dus een McDonald's heeft hij nu echt wel verdiend!

Als Jan Dirk er bijna is belt hij, de chauffeur wil onze kinderen zien. Tja dat gaat hier nu eenmaal anders. De chauffeur stapt ook uit en speelt nog een spelletje tafeltennis met Jan Dirk. We spreken met hem af dat hij om 3.00 uur hier ons op komt halen. We zijn benieuwd!

We relaxen nog wat bij het hotel, en doen weinig meer. Vannacht gaat om 2.30 uur de wekker, en moeten we rond 3.00 uur op weg naar het vliegveld zijn. Om 5.10 uur vertrekt onze directe vlucht richting Amsterdam. Om 8.00 uur Nederlandse tijd hopen we weer onze auto op te pikken bij Vertrekhal 3....