La Vialla

2 augustus 2017 - Pisa, Italië

Woensdag

Vandaag ons vertrek vanuit Pimonte (Napels). We pakken alles in, de kids nemen afscheid van alle dieren hier, en we worden uitgezwaaid door de eigenaren. We missen nu al het mooie uitzicht!

Ons eerste reisdoel wordt Fattoria La Vialla. We zijn hier al verschillende keren geweest, maar het is altijd leuk om hier weer heen te gaan. Bij de voorbereidingen zagen we dat we met een kleine omweg hier weer langs konden gaan. We komen er dan ook rond lunchtijd aan.

Het is er druk en er is veel veranderd. We kunnen niet meer bij de boerderij zelf parkeren maar op het terrein verderop. Gelukkig biedt het golfkarretje uitkomt, met 35 graden hebben vooral de kids weinig zin om een eindje te lopen. Als we aankomen zijn de kippen, haan en pauwen weer aanwezig. Sarah heeft het er niet zo op, vorig jaar wou de haan haar telkens pikken, dat is ze blijkbaar niet vergeten.

We eten wat en slaan weer een aantal pastasausen, pasta's en wijnen in, heerlijk om hier weer rond te lopen.

Uiteindelijk doen we ook nog boodschappen bij een grote supermarkt, en komen tegen het einde van de dag aan. We hebben een compleet huisje voor onszelf voor een schijntje. Het is prima met 2 slaapkamers en badkamers. Als de kids eenmaal liggen genieten wij nog van ons uitzicht en ons terras te midden van de wijnvelden.

's nachts hebben we toch wel knap last van de hitte. We slapen met alle ramen wagen weid open. Gelukkig hebben ze goede horren :-)