Rondreis China met kids en planning

4 juli 2019 - Dordrecht, Nederland

Waarom China? Ruim 12 jaar geleden stonden we voor de keus huis kopen of naar China? Het werd het eerste. Nu naar 12 jaar wordt het toch wel eens tijd om nu wel te gaan.  En we hebben er zin in!

Deze vakantie heeft andere voorbereidingen nodig dan we gewend zijn. Alleen al het regelen van de visums vergt heel wat inspanningen een aantal avonden zijn we bezig met alle stukken in te vullen. De aanvraag wordt bij Chinese ambassade neergelegd, en we mogen langs komen. Om 11.00 uur zijn wij ondanks de enorme drukte bij de ambassade de eersten die alles compleet bij ons hebben die dag! 2 dagen later mogen we de visums ophalen!

Dan de treinen.... We hebben nogal wat treinritten in de planning staan. Maar pas 30 dagen van tevoren kan je boeken. Wij hebben dit online uit handen gegeven. Toch zijn er al treinen vol die we in de planning hebben staan. Gelukkig zijn er nog wel treinen op een ander tijdstip beschikbaar.

De route zelf hebben we een aantal keren 'ingekort' doordat er zo ontzettend veel bijzonders te zien is in China is het elke keer een uitdaging om wel een schema te krijgen wat goed te doen is, maar waarbij we ook de dingen zien die we graag willen.

De planning is als volgt:

5 dagen Beijing

2 dagen Pingyao