Donderdag - Kazbegi

11 augustus 2016 - Kazbegi, Georgië

Vanmorgen rond 7.30 uur werden we wakker en om 8.30 uur zaten we aan het ontbijt. Het was weer heerlijk, verse pancakes, gebakken eieren enz. Dit keer waren er ook 2 Zwitserse jonge vrouwen. We kletsen wat met elkaar, en begrepen dat ze ook wel graag nog naar Juta willen, deze bestemming stond vanmorgen bij ons op het programma. Prima, rij maar mee hoor.

Dus zo gingen we om 9.30 uur met z'n zessen op stap. Het eerste stukje is verhard, daarna is alles off-road. Het onverharde gedeelte is vrij goed te doen, alleen het laatste stukje is vrij steil met een diepe afgrond naast je.

We rijden door deze ruige natuur, het geeft echt wel een kick dit. De uitzichten zijn echt weer schitterend. Ook de Zwitserse dames die toch al veel gewend zijn, zijn hiervan onder de indruk.

We parkeren in het dorpje Juta en beginnen aan de klim richting Zeta camping (niet met de auto bereikbaar). Hier zit ook een klein speeltuintje bij en je kan er heerlijk zitten bij het restaurant. Alleen, je moet er wel echt wat voor over hebben! Wat een klim zeg! Een onverhard pad, met los grind, steil omhoog. Sarah vindt het eng, dus die wordt gedragen door Jan Dirk, de held.

Als we boven komen maakt het uitzicht alles weer goed. Sarah en Jesse gaan gelijk naar de glijbaan en schommel, en wij gaan heerlijk op het terras zitten. De dames lopen richting de paarden. We genieten allemaal. We eten en drinken wat en rond 12.30 uur vertrekken we weer richting huis. De dames zetten we af bij de bus richting Tblisi. Wij gaan richting ons huis en leggen Sarah gauw op bed.

Ik pak alvast 1 koffer in die we niet meer nodig hebben en we gaan de auto schoonmaken. Deze mogen we morgen weer inleveren, en hij ziet er echt beestachtig uit! Vandaag zijn we nog door een paar rivieren gereden, en daarna gelijk een flinke stofweg op, in combinatie met een hoop koeievlaaien. Het resultaat mag er zijn :-)

In dit land is het gevaarlijkste in het verkeer de dieren die hier allemaal los lopen. Heel veel koeien, paarden en ezels. De koeien hebben allemaal verschillende eigenaren. 's Avonds komen ze in groepen naar beneden en zie je ze in het dorpje allemaal een andere  kant op gaan. Onze B&B eigenaren hebben ook 1 koe. Die horen we ook iedere avond thuiskomen.

's Avonds eten we bij het guesthouse zelf. Dankzij het gas kunnen zij weer koken! Het was heerlijk, het beste van heel de vakantie!. En dat in een keuken gemaakt die wij binnen no-time eruit zouden slopen. We eten een aantal traditionele gerechten. Een aantal ervan hebben we al eerder op, maar lang niet zo lekker. Ook krijgen we er een heerlijke wijn erbij, hij doet ons erg denken aan Lambrusco wijn.

Ze hebben gekookt voor een heel weeshuis, bezwaard laten we toch heel veel staan. Sarah heeft om 20.30 uur nog steeds geen zin om te slapen, dus die halen we er ook maar even bij. Ze begint gelijk van alles te eten. De dames staan er goedkeurend bij te knikken en te klappen... Om 21.00 uur houden wij het voor gezien en gaan wij richting onze kamer. Ik werk het verslag nog even bij. Daarna gaan we al gauw slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl