Dag met een dikke gouden rand!

31 juli 2017 - Salerno, Italië

Zondag doen we even helemaal niets. Na alle actieve dagen is het heerlijk om een dag niets te doen.

Maandag

De wekker gaat vroeg vandaag, we gaan namelijk varen langs de Amalfi kust. Met o.a. ook vrienden van ons en hun kinderen hebben we een boot gehuurd incl. bemanning. Start om 10.00 uur in de havens van Salerno.

We zijn er op tijd, nu alleen nog parkeren, dat blijkt een heidens karwei te worden. Uiteindelijk staan we op een kwartier lopen van de haven vandaag. Ook vooraf de parkeerkaarten kopen in de kiosk kost veel tijd. Om 10.30 uur komen we uiteindelijk aan! We hoopten de enige te zijn, maar er heeft zich ook een ander NL stel gemeld. Gelukkig waren ze er niet zwaar ontstemd over.

We vertrekken en varen eerst een stuk tot voor Amalfi, de kids mogen helpen met sturen, een grote big smile is het resultaat :-)  Een stuk voor Amalfi maken we een stop om te zwemmen bij een schitterende grot! Waanzinnig gaaf om aan deze kust op een onbereikbare plek vanaf land in het water te zwemmen. Vanaf de boot krijgen we snorkels mee. We genieten van alle gekleurde vissen die te zien zijn en de omgeving.

Na een half uurtje varen we weer verder naar Amalfi. Daar maken we een stop van een uur. Het is er druk! We bekijken de kathedraal, en drinken nog even wat bij een barretje, we hebben het hier gauw gezien, teveel toeristische poppenkast voor ons.

Aan boord krijgen we gelijk onze lunch, broodjes caprese. Het smaakt heerlijk! Als we het ongeveer op hebben maken we een stop op wederom een schitterende plek om te zwemmen en snorkelen. Hierna gaan we weer door richting Positano.

Positano heeft ons wel, het is echt een leuk dorpje met gelukkig heel wat minder toeristen. We eten en drinken wat en kopen de nodige souvenirs. Daarna weer wachten om aan boord te gaan, alleen zijn er nog wat boten voor ons. Het is eigenlijk te warm om in de zon te blijven wachten. We zijn dan ook blij wanneer we weer verder varen.

We stoppen al vrij gauw weer bij de mooiste zwemplaats ever, de weg kronkelt honderd meter boven ons door een schitterend viaduct of hoe je het wil noemen. We genieten en zouden hier nog uren kunnen verblijven!

Helaas na een half uurtje mogen we toch weer instappen en varen we in ca. 1 uur weer terug naar het startpunt. De trip was geweldig!

We besluiten om met elkaar nog even een Mc Donalds te pakken. De kids blij en wij ook. Op de terugweg nog de nodige file en zo komen we in het donker weer aan bij ons appartement. De kids gauw op bed, wij nog even buiten op ons balkon genieten van het uitzicht en dan gaan wij ook algauw plat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade