Lucca

3 augustus 2017 - Acqui Terme, Italië

Donderdag

Vanmorgen werden we al heel vroeg wakker van de boer die voor dag en dauw al aan het werk gaat. We slapen daarna gelukkig weer verder. Om 8.30 uur willen we vertrekken. We kletsen nog even met de eigenaren. De vader van komt er ook even bij. Een heel verhaal in het italiaans over hun wijn, we genieten we enorm van deze man, naar onze mening een rasechte oude italiaan :-)

Daarna op naar Lucca. Navigatie heeft ons weer alle toeristische routes laten rijden, maar bij gebrek aan beter volgen we deze maar. Als we aankomen zijn ook net onze vrienden waarmee we vandaag hebben afgesproken net aangekomen. Sarah is in de wolken, ze ziet haar vriendinnetje weer.

We slenteren naar het centrum van Lucca en eten hier ons ontbijt. De kids vermaken zich op het marktplein. Hierna lopen we nog rond op de stadsmuren van Lucca, een heerlijk stadje en een goede tussenstop. Maar helaas moeten we verder, we hebben vandaag nog een tent op te zetten.

We rijden verder naar de pimonte streek en komen rond 15.00 uur aan bij de camping. Na een leuke ontvangst eerst even wat drinken en daarna naar de campingplek. Deze ligt op dit moment volledig in de zon. Wachten tot vanavond of nu maar gewoon beginnen? We besluiten het laatste te doen. Binnen een uurtje hebben we de tent staan en kunnen we alles gaan inrichten, valt niet tegen! 2 uur later is alles aardig zoals wij het willen hebben. Het eten wordt bezorgd. Daarna douchen en naar bed.

Oh ja hoe krijg je de kids stil en zorg je dat ze gaan slapen op een camping?? Tja na heel veel heen en weer lopen en verhaaltjes.... :-)