Leshan - Chengdu

3 augustus 2019 - Leshan, China

Vannacht heerlijk als een blok geslapen! Het heeft vannacht echt enorm hard geregend, hierdoor waren er nauwelijks straatgeluiden te horen. Rond 8.30 uur schuiven we aan bij het Chinese ontbijt wat erbij zit in dit hotel. Het stelt echt niets voor, maar goed we eten wat en personeel doet erg zijn best voor je.

Daarna laten we onze bagage achter bij de receptie en gaan we op weg naar de Giant Budha. We waren van plan om met de boot er naartoe e te gaan en sowieso niet uit te stappen omdat het daar nogal extreem druk kan zijn. Nou helaas dat ging niet door. Doordat het zoveel geregend had waren er hele modderstromen in de rivier ontstaan en vaarde er geen enkele boot! Bizar gezicht trouwens om dat zo in de rivier te zien.

DSC02402DSC02405

Dan toch maar lopend naar de Budha, er zijn nog nauwelijks wachtrijen, dus we lopen naar boven. Het regent vrijwel niet, maar doordat er zoveel beplanting en bomen langs de looproute zijn is de luchtvochtigheid nogal hoog, zweten dus! Het is vrij druk, maar nog heel goed te doen. Als we eenmaal boven zijn zien we dat we boven de Budha staan, echt een enorm groot beeld. We genieten van de uitzichten rondom en maken weer heel wat foto's.

DSC02407DSC02409

DSC02411

DSC02413DSC02415DSC02417DSC02421DSC02422

DSC02425

DSC02426

We denken dat er nauwelijks een rij staat om naar beneden te lopen, maar dat hebben we mis, duurt zeker uren. Daar hebben geen zin in en vinden het zo ook wel mooi geweest. We lopen dezelfde route weer terug en krijgen nu wel de enorme drukte te zien die we eigenlijk hadden verwacht. Ze staan op weg naar boven toe constant in de rij, we zijn dus de grootste drukte voor geweest gelukkig.

DSC02437DSC02439

We lopen het park uit en kopen op de terugweg nog wat souvenirs. Hierna op weg met de taxi richting de gele M. Voor Jesse hadden ze gisteren helemaal niets glutenvrij te eten in het restaurant en daar baalde hij stiekem best wel van. We hebben genoeg tijd over en hij vindt het geweldig, Sarah ook trouwens :-)

We doen nog een boodschap en hierna en besluiten de fietstaxi te nemen, we hebben er 2 nodig. Echt geweldig om eens te doen, dwars door het drukke verkeer heen, die mannen maar fietsen en zweten! Ze krijgen een goede fooi en een flesje water erbij, dat hebben ze wel verdiend!

DSC02441DSC02447DSC02449

Na de bagage te hebben opgehaald nemen we de trein richting Chengdu. We doen hier een uurtje over, de route is ontzettend mooi! Het liefst zouden we hier ergens op het platteland rond touren, maar zelf autorijden in China is helaas niet toegestaan voor toeristen. Eenmaal in Chengdu aangekomen staat er al een taxi klaar en zijn we in 15 minuten bij ons hostel.

DSC02451DSC02452DSC02453DSC02454

Ontzettend leuk hostel dit, een stuk schoner dan de afgelopen week! Het dakterras met restaurant zit een etage naar boven. We eten er heerlijk (met stokjes), hier gaan we vaker terugkomen. Er staat ook een voetbaltafel, deze is algauw in gebruik genomen door Jan Dirk en Jesse!

We leggen de kinderen op bed en hebben zo afgesproken met mijn neef. Erg leuk om met elkaar af te spreken zo ver van huis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl