Xi'an - Leshan

2 augustus 2019 - Leshan, China

Donderdag

Vanmorgen werden we om half acht wakker, ik wil opslaan maar ben gelijk zo draaierig dat ik niet anders kan dan weer gaan liggen, balen! Ik slaap verder en om 10.00 uur voel ik me alweer een stukje beter. We gaan richting de stadsmuur van Xi'an, deze muur is ontzettend mooi en lang, ca. 14km.

DSC02303DSC02297DSC02324DSC02326DSC02346

We zouden het graag willen fietsen, maar verwachten niet dat dit gaat lukken, en dat blijkt inderdaad juist, ze hebben geen fietszitje o.i.d. voor Sarah. We besluiten een stukje te gaan lopen, maar houden dat niet al te lang uit, het is echt weer ontzettend heet. We genieten ondanks de hitte wel, ook o.a. van alle bruidsparen die zich hier laten fotograferen.

DSC02334DSC02340

Een groot gedeelte van de Chinese vrouwen wil absoluut niet bruin worden, daardoor zijn de taferelen als onderstaande foto niet vreemd in het straatbeeld, moeder met een grote hoed op, soort losse mouwen over de armen heen, lange rok of broek aan, mondkapje voor, en zo nu en dan zelfs nog handschoenen aan!

DSC02328

Daarna op naar de net geopende Lego winkel! De kids mogen van oma Van Dieren een cadeautje uitzoeken, nou voor Jesse was het gelijk duidelijk waar hij dat geld aan wilde gaan uitgeven, LEGO! De winkel is net 2 dagen geopend in Xi'an.

Er staat een wachtrij voor de winkel, dus we mogen even wachten. Ondertussen delen ze stickers van Lego uit en krijgen de jongens een boekje van Lego. Eenmaal binnen heeft Jesse al snel zijn keuze gemaakt! We rekenen af en hij krijgt nog een doosje met kaarten mee, eenmaal thuis zien we dat het kaarten zijn van bekende gebouwen uit Xi'an met daarbij Lego poppetjes, echt leuk!

DSC02348DSC02352DSC02350

We gaan naar huis lunchen er en doen even lekker rustig aan. 's Avonds gaan we uit eten bij het Hot Pot restaurant. Ze herkennen ons, en we kunnen weer gelijk aanschuiven. Het eten is weer heerlijk, Sarah pakt bij het buffet soort chipjes die ze nogal lekker vindt. Halverwege komt het personeel weer met een speciaal gemaakt bordje met welkom bij het restaurant erop. Ook aan de kinderen wordt gedacht, Sarah krijgt een tasje gevuld met de lekkere chips en een cupcakepopje, en Jesse en uitklapbare politieauto, echt attent!

DSC02358

Als we bijna klaar zijn worden we geroepen dat Sarah haar nagels mag laten lakken, nou dat wil onze diva wel! Het personeel geniet hier net zo hard van :-) Ze kiest uiteraard roze met glitters en ze kunnen beginnen. Sarah heeft ervan genoten! Jesse moet ook meekomen, die wordt op een stoel geplant, en zijn schoenen worden geboend en gepoetst!

DSC02360DSC02363DSC02367DSC02365

We pakken de taxi en laten ons afzetten bij Muslim street. Het is hier een drukte van belang, overal eten, muziek en vermaak. We lopen hier even en gaan dan de hoek om richting Drum Tower. 's Avonds ziet deze er echt geweldig uit met de verlichting! We schieten heel wat foto's en lopen dan door richting Bell Tower. Ook deze is schitterend! Het is inmiddels al 20.30 uur, dus we lopen naar de Metro en zijn zo weer bij ons appartement na een mooie dag. Ik pak nog even de tassen in, want morgen wordt het weer op tijd vertrekken. Op naar Leshan.

DSC02373DSC02375DSC02369DSC02374DSC02387DSC02390DSC02393DSC02400

Vrijdag - Leshan

Vandaag een reisdag, we werden om 7.00 uur wakker. We eten pakken de laatste dingen in en op 7.40 staan we in de lift. Alles zit op zich mee alleen gaat de metro langzamer vanwege de spits, meer in en uitstappende mensen, oei dat wordt best krap om de trein te halen zo, deze vertrekt stipt 9.00 uur. De metro doet er 40 minuten over i.p.v. krap 30 en dat merk je dan toch wel. We gaan weer door de security, en lopen naar boven waar iedereen al door mag naar het perron.

Als we zitten vertrekt de trein al snel en komen we de eerste 3 uur door met spelletjes, boekje lezen enz. Dan stappen we in Chengdu over op de trein naar Leshan. Het verloopt vlotjes! Eénmaal in Leshan aangekomen door naar de taxi's  hier is ook een flinke rij, maar de gang zit er goed in. Dit hebben we al vaker gehad, en het systeem in China werkt echt goed, 1 iemand regelt wie er in welke taxi komt, daardoor is er geen gedoe en alles verloopt vlot! Na 10 minuten zijn we bij ons hotel, ziet er prima uit, kamer is redelijk schoon, de bedden zijn i.i.g. beter dan de afgelopen paar dagen.

We doen weinig meer, 's avonds gaan we nog even uit eten, maar dat valt iets tegen. Als we vertrekken begint het zachtjes te regenen en te onweren. Er staan nog een aantal mensen voor ons te wachten op een taxi, maar gelukkig hebben we na 5 minuten ook een taxi te pakken.

Vanavond weer vroeg naar bed, morgen hopen we de Giant Buddha te gaan bezoeken. Het kan hier hysterisch druk zijn, dus we hopen er maar het beste van!