Maandag Sisian - Yeghegnadzor

2 augustus 2016 - Yegheknadzor, Armenië

Vanmorgen werden we rond 8.00 uur wakker. Alles inpakken want we gaan vandaag weer een etappe verder. Om 8.30 uur is de auto ingepakt en staat ons ontbijtje klaar. We eten gauw wat en bellen de eigenaar of we uit kunnen checken.

Hij is er gelukkig na een kwartier. Hij had vannacht nog een keizersnede uit mogen voeren, dus hij moet nog naar bed.

Rond 9.00 uur vertrekken we, het is een bekende route vandaag, want deze hebben we eerder ook al gereden. Omdat we anders wel heel vroeg bij onze volgende B&B aankomen rijden we eerst door naar de Norovank Monastry.

Hiervoor moet je eerst een canyon in rijden. De kleuren veranderen direct, alles wordt steeds feller rood. We moeten in Armenië steeds vaker aan de Nationale Parken van de VS denken, alleen heb je er hier dan ook nog cultuur bij die daar ontbreekt. Het kan in veel gebieden de vergelijking aan.

Als we aankomen lopen we een groep van 30 Nederlandse studenten tegen het lijf. Zij studeren aardwetenstappen, en kunnen hier hun lol wel op. We kletsen even wat en lopen dan naar de monastry toe.

Het is er vrij rustig, we lopen er heerlijk rond en klimmen het smalle trapje op. Er is een lijn gespannen om je aan vast te houden. Jesse durft het zelfs alleen. Als ik even een paar tellen niet oplet is Sarah ook al een eindje onderweg. Ik ga er maar snel achteraan. Ondertussen hebben we publiek. Niet alle volwassenen durven deze trap op, dus dat er een peuter van 2 en een kleuter van 6 gaan trekt wel wat bekijks...

We genieten van deze plaats en eten er nog even een ijsje. Dan wordt het toch wel weer tijd om te gaan. Een stukje terug hadden we een BBQ restaurant in een grot gezien, daar gaan we even heen. Het eten smaakt prima, maar er zijn zo ontzettend veel vliegen dat ik toch het vertrouwen hier een beetje verlies. Als we een voedselvergiftiging hier oplopen zal het mij niet helemaal verbazen (was niet het geval achteraf gelukkig).

Daarna op naar de B&B Old Bridge. Die valt op het eerste gezicht iets tegen. Na alle ruimte die we hadden de afgelopen dagen is het nu wel een erg kleine tuin met een mini zwembadje. De eigenaren zijn wel heel aardig en geven je veel privacy, iets wat hier niet altijd vanzelfsprekend is. Sarah gaat gauw naar bed, en Jesse en Jan Dirk vermaken zich in het zwembadje.

's avonds wordt het eten door de eigenaren verzorgd. Een heerlijke soep, en Dolma, dit hadden we 2 dagen eerder ook al op. De kwaliteit is goed. De B&B is wel een stuk schoner dan de vorige gelukkig. Met het koken draagt de eigenaresse zelfs een haarnetje. Ook de keuken is voor zover ik kan zien schoon.

We gaan vroeg naar bed, maar met de slaap wil het helaas niet lukken. Jesse slaapt bij ons op de kamer maar is erg onrustig. De bedden liggen echt voor geen meter, dus wij zijn dus nou ook niet de beste kamergenoten voor hem. Dat gaan we morgen anders doen.