Dinsdag - Goght

26 juli 2016 - Goght, Armenië

Vandaag een heerlijke dag gehad. Het is gelukt, het glutenvrije eten is vannacht om 1.30 uur bezorgd! De Dag begon al vroeg, Jesse en Sarah vonden het om 6.30 uur wel prima, hun klok is verzet, die van ons nog niet.... :-)

Na een heerlijk ontbijt die we samen met de Armeense familie hadden zijn we gauw het zwembad in gedoken. De temperatuur is hier heerlijk, 25 graden met een fris briesje. We zitten hier op 1600 meter hoogte, dus wel flink zonnebrandcreme smeren.

s' middags hebben de kids lekker geslapen en om 16.00 uur zijn we richting Garni gegaan. Eerst wat boodschappen doen bij de kruidenier, de keuze is beperkt maar het noodzakelijke is er. Daarna was de route richting Garni Temple. Dit is een hele oude tempel voor de zonnegod. In Iran is er nog een stroming die dit geloof nog aanhangt. De tempel heeft alle (godsdienst)oorlogen doorstaan omdat men dacht dat het een grafmonument was. Rond 1800 is deze tempel compleet ingestort door een flinke aardbeving. In de jaren 90 is deze weer compleet opgebouwd.

Heerlijke plek om rond te lopen. Het uitzicht is fenomenaal! We lopen er een uurtje rond en eten er een ijsje. Daarna zijn we richting Symfonie of stones gegaan. De weg vergt behoorlijk wat stuurkunsten. Het is off road inclusief overstekende koeien kippen en peuters. Dankzij de routebeschrijvingen van Sandra komen we hier zonder problemen aan. We hadden dit anders nooit gevonden. De overheid heeft wel een paar borden neergezet, maar is vergeten om er een richting bij te zetten, en je kan vier kanten op. Kan gebeuren....

Wat een mooie plek! Het is niet goed op de foto's te krijgen. We genieten hier weer enorm. Daarna op naar de forellen kwekerij. Jan Dirk heeft inmiddels wel zin in een visje. Kies er maar 1 uit. Groot genoeg? Ja, oke klap met een stok op de kop. Daarna naar de keuken, schoonmaken en op de bbq.

Terug in de B&B hebben we heerlijk gegeten samen met Sandra. Toen we ongeveer klaar waren kwamen er nieuwe Nederlandse gasten aan. Sarah herkende ze meteen! De kinderen van dit gezin zaten achter ons in het vliegtuig, en Sarah heeft verschillende tekeningen aan hen gegeven.

Uiteindelijk zijn de kinderen weer veel te laat naar bed gegaan, maar goed anders morgen maar weer naar bed allebei. Ik tik dit verhaal nog even 's avonds en ga nu ook gauw in m'n bedje kruipen...