Woensdag - Goght

27 juli 2016 - Goght, Armenië

Vandaag alweer een heerlijke dag gehad. Vanmorgen rustig aan gestart met een heerlijk ontbijt. Zelfgemaakte jammetjes, verschillende zelfgemaakte fruitsappen, lekkere vleeswaren en ga zo maar door, we hebben ervan genoten!

Daarna waren wij al snel in het zwembad te vinden. Sarah en Jesse kunnen hier niet in staan, maar het is geen probleem. Sarah met een band om en bandjes om d'r armen kan het ook zelfs al helemaal alleen!

's middags arriveert er een Armeense familie met kinderen van dezelfde als Jesse en Sarah. Ze zijn wel heel erg vrij, ze waren nog niet door de poort heen of Jesse z'n speelgoed werd aangevallen ;-) Jesse vond het gelukkig geen probleem en heeft heel de middag heerlijk gespeeld met de kinderen.

Toen Sarah wakker werd zijn we naar Geghard Monastry gegaan. Dit is een klooster wat grotendeels in de rotsen in uitgehakt. De ligging is nog spectaculairder. Het ligt aan het einde van een kloof. De uitzichten zijn geweldig, maar helaas echt totaal niet op een foto vast te leggen. We lopen er wat rond, en Sarah krijgt weer flink wat aandacht van de Armeense vrouwen en mannen, ze wordt zelfs bijna plat geknuffeld door een mevrouw!

Inmiddels is het etenstijd en gaan wij naar een restaurantje wat Sandra had aanbevolen. De kippen staan aan de overkant van de weg, en de vissen zitten in de vijver. Hoe vers wil je het hebben! Het leuke aan verschillende restaurants hier is dat ze verschillende kleine hoekjes hebben waar je kan zitten met je familie. Dit restaurant had bijvoorbeeld verschillende pipowagens. Het uitzicht vanuit ons zitje is geweldig. We kunnen de gehele kloof door kijken.

Als we terug komen leggen we gauw de kinderen op bed. We zitten goed en wel op de schommelbank als het opeens heel hard gaat waaien. Gauw helpen we om alle luchtbedden e.d. binnen te leggen. Iets te laat, er zijn al dingen weg gewaaid. Dit wordt de Armeense wind genoemd. Hij komt zonder waarschuwing en is behoorlijk fel. Vannacht heeft het ook al een hele lange tijd echt hard gewaaid. Sandra waarschuwt iedereen al dat we zo stroomstoring kunnen krijgen. en jawel hoor, nog geen 10 minuten later hebben wij geen stroom meer.

Inmiddels heb ik dit reisverslag getypt en hoop ik dat het stroom zo weer aan gaat. Nu nog even lekker een boekje lezen en dan weer gauw in ons lekkere bed duiken. Wat ook wel leuk is om te vermelden, we slapen op schapenvachten! Er waren hier alleen maar keiharde matrassen te koop, toen heeft Sandra aan de locals gevraagd hoe hun het bed zacht krijgen. Zo dus, een dik dekbed gemaakt van schapenvachten op het matras leggen. Ik kan het iedereen aanbevelen! Ligt lekkerder dan ons bed thuis. (ik heb vanmorgen trouwens een aantal foto's geplaatst)