Donderdag Goght - Sevan

1 augustus 2016 - Yegheknadzor, Armenië

Na wederom een heerlijk ontbijt werd het tijd om afscheid te nemen van Sandra en de andere gasten. Jesse en Sarah gaan de hond en poes echt missen, wat een lieve beesten! Sarah mist ook nog de kalkoenen en de kippen, gisteren was ze nog met Sandra meegelopen om de kippen en kalkoenen binnen te zetten. Dus nu is het: de kippen en kalkoenen slapen, dus Sarah gaat ook slapen :-) Dit was voor ons waarschijnlijk de schoonste en mooist gelegen accomodatie tijdens deze reis. Zelfs voor Nederlandse begrippen was het hier erg schoon.

Rond 10.15 uur vertrokken we richting Yerevan. De eerste stop daar werd de Yerevan City, dit is de grootste supermarkt van Yerevan. Goede tip van Sandra. We hadden toch inmiddels dringend nieuwe voorraden nodig, en we waren nog geen grote supermarkt tegen gekomen. Sarah en Jesse mogen allebei een cadeautje uitzoeken, Jesse een racebaan van Hotwheels en Sarah een pop in de buggy (we wisten toen alleen nog niet dat die pop vreselijk kon janken zodra je de fopspeen eruit haalt! :-)

Daarna stond een bezoek aan de Cascade op de planning. Toen we uitstapten was het drukkend warm, en nog een eind lopen. We hadden er eigenlijk allemaal geen zin in. Op naar Sevan Lake. Sarah viel al vrij gauw in slaap onderweg. Steeds dichter bij onze eindbestemming begon de lucht flink te betrekken, de buien waren niet mals. We hadden nog een bezoek aan de Sevanavank church in de planning, maar bij aankomst begon het flink te hagelen, en om dan ook nog eens 400 treden te gaan klimmen met hordes toeristen, geen goed plan.

Op naar onze eindbestemming van deze dag, het Noy Land Resort. Onze cottages is prima voor 1 nacht. Langer zou ik niet aanraden, het is er erg vochtig en de keuken heeft bijvoorbeeld geen gaspitten en in de kastjes waren welgeteld 1 bord, 1 schoteltje en 2 vorken aanwezig, daarbij stonk de badkamer ook nog behoorlijk... De locatie is wel geweldig, strak aan het water, en naast je een privéstrandje. Ook heeft het Noy Land Resort een grote speeltuin, met een echt vliegtuig en een echte tank en een zwembad. Het weer knapte weer even op, en de kinderen hebben heerlijk in de speeltuin gespeeld.

Toen ze het zat waren zijn we naar een restaurantje vlakbij het resort gegaan. Even lekkere thee gedronken en heerlijke Pakhlava (Baklava) gegeten. Daarna naar huis en gauw eten. Tja ik had de dag ervoor spagetthi gemaakt, maar hoe ga je dat opwarmen als er niets is? Nou niet, gewoon maar koud eten. Jan Dirk kreeg dat toch echt niet door zijn keel, dus die is nog maar even een visje wezen halen. Genieten van ons terras aan het water zat er helaas niet in, het was echt flink koud geworden! 's nachts heb ik alle strandlakens die we hadden op het bed gelegd, het was echt koud!