Zondag Tbilisi

25 juli 2016 - Goght, Armenië

Zondag 24 augustus Tbilisi

Zo eindelijk een reisverslag schrijven onder de mooie sterrenhemel in Armenia....

Waar te beginnen, we hebben weer zo ontzettend veel gezien en meegemaakt.

Zondagmorgen waren de kinderen al om 5.30 uur wakker, Georgische tijd 7.30 uur, ze hebben zich dus al aangepast aan het land, wij ouders helaas nog niet :-)

Om 10.30 uur zou onze taxichauffeur klaar staan om ons naar de kerk te brengen. Inderdaad zou... Om 10.45 uur was hij nog in geen velden of wegen te bekennen dus maar een andere taxi genomen. Met handen en voeten en voorbijgangers komen we eruit dat hij ons bij de supermarkt afzet vlakbij de International Baptist Church. Sarah zonder zitje in de auto, echt een succes, we hebben een stoelendans en een compleet ballet met haar meegemaakt :-) We bellen de pastoor, en hij regelt dat de Georgische pastor ons op komt halen.

Daar aangekomen is de dienst inmiddels begonnen, ik ga met de kinderen naar de Sunday Class. Wat in het gebouw van het zendelingsechtpaar gehouden wordt. We moeten over verschillende vuilniszakken vol met kleding heen stappen. Die gaan naar mensen toe die het nodig hebben is het commentaar. In huis is ook nog een Russische kerkdienst aan de gang, maar wij gaan naar de kelder.

Na de dienst drinken we nog een bak koffie. Jesse is samen met een Indiër druk aan het spelen met de voetbaltafel. Sarah die wordt inmiddels verlegen van alle aandacht die ze krijgt. De Indische dames vinden haar helemaal geweldig, alleen Sarah heeft er even helaas geen zin in. Veel Indiërs zijn hier omdat ze studeren voor dokter. Het echtpaar nodigt ons uit om 's middags nog een bak koffie met elkaar te gaan drinken. Goed plan, kan Sarah nog even naar bed.

Om 16.00 uur worden we opgehaald. De Auto kraakt en piept en staat goed op zijn reserve (alle taxi's die we tot nu toe gehad hebben trouwens ook). Na een rondje door de stad gereden te zijn rijden we naar een plaats buiten de stad. Daar staat een enorm monument met allerlei Bijbelverhalen erop afgebeeld. Schitterend, en ook schitterend gelegen. Het uitzicht is enorm. Het is niet bekend waarom dit monument is gemaakt.

Na een grote trap beklommen te hebben lopen we weer terug naar de auto. De pastor wil de auto starten, hij doet het niet! Tja dat de auto vrij gaar is, was geen verassing voor ons. Er wordt een vriend gebeld, die komt na een half uurtje aan met wat benzine, nu dat er nog in krijgen, of iemand een fles heeft? Nee wij niet. Uiteindelijk hebben ze het er toch in gekregen en ging de auto het warempel weer doen. Veel te laat kwamen we thuis en de kids hadden ook nog geen eten op. Snel een boterham eten en naar bed. Wij volgden niet veel later....

Morgen volgt het verslag van dinsdag