Zondag Vardzia

8 augustus 2016 - Mtskheta, Georgië

Vanmorgen waren we allemaal rond 7.30 uur wakker. We doen rustig aan onze ochtendrituelen en gaan rond 8.30 uur ontbijten. Het smaakt ons allemaal weer heerlijk!

Een kerkdienst bezoeken zit er vandaag helaas niet in. In de gehele nabije omgeving wordt hier geen enkele kerkdienst gehouden. Gisteren hadden we vlakbij ons een bordje gezien waarop aangegeven stond Tmogvi Castle 0.3 km. Nu had ik dit kasteel al eerder op internet gevonden, maar ik had gelezen dat het een fikse wandeltocht ernaartoe was.

Nu het maar 0.3km. was, toch maar eens even gaan kijken, wellicht een leuk plekje om even rustig te zitten. We volgen de off-road weg en moeten een gammele brug over, wel op de rijplaten rijden en niet op het hout :-) de 0.3 km. moest waarschijnlijk 3km. zijn. Maar we komen bij het kasteel aan!

We moeten nog een klein stukje lopen alleen zien we dit niet met de kinderen zitten omdat het wandelpad op een hele scherpe bergkam ligt. Het pad is dus heel smal, het daalt en stijgt sterk en is aan beide zijden voorzien van een afgrond. Jan Dirk gaat eerst, en daarna ik. We genieten! Je zit voor je gevoel echt op het dak van de wereld. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit op zo'n steile bergkam heb gestaan.

Daarna gaan we weer richting huis. We eten even een broodje en Sarah en ik gaan even slapen. Het is op deze locatie een komen en gaan van busladingen toeristen die hier bij dit restaurant komen eten. Het restaurant is een eind van ons gebouw vandaan, last hebben we er absoluut niet van. Het is wel vermakelijk om te kijken welke nationaliteit de groepen hebben. Veel groepen met Israëlieten en ook redelijk wat Franstaligen.

Jesse speelt nog een tijdje bij de rivier, springen over de rosten. Sarah rommelt ook lekker rustig aan vandaag. 's Avonds wordt ons eten weer bezorgd op ons balkon. We kunnen weer de buien aan zien komen en het koelt daardoor lekker af. We hebben hier iedere avond en nacht onweersbuien gehad. Overdag strak blauwe lucht en 's avonds onweer.

Morgen gaan we alweer richting Mtskheta, we vinden het echt jammer om deze omgeving alweer te verlaten. Er is hier nog zo ongelofelijk veel te zien! Ook het hotel waar we nu verblijven is echt een heerlijke plaats! Het liefst gaan we nog alle dirtroads in de omgeving af, benieuwd wat er achter de volgende bergkam ligt.